روز ۱۲ اسفند، حوزه های رای گیری را خالی بگذاریم!

برای تامین شرائط  برگزاری انتخابات آزاد، به انتخابات فرمایشی نه بگوییم!

انتخابات مجلس نهم، بسته ترین و بی رونق ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی است. اولین انتخابات بعد از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ و سرکوب میلیون ها شهروند معترض و آزادیخواه در خیابان هاست. اولین انتخابات بعد از فجایعی مانند کهریزک، دادگاه های فرمایشی علیه مخالفان و حبس و زندان آنان و بازداشت خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد است. اولین انتخاباتی است که از ماه ها پیش از برگزاری آن فضای جامعه، به جای باز شدن حتی محدود تر ، مختنق تر و امنیتی تر شده است. بازداشت و تهدید فعالین سیاسی و مدنی افزایش یافته است؛ مخالفت با انتخابات و صحبت از تحریم آن، رسما ممنوع شده است. حکومت می داند و تردید ندارد که بخش مهمی از شهروندان، هیچگونه رغبتی برای شرکت در این انتخابات ندارند.

میلیون ها نفر از شهروندان کشور ما می دانند که حکومت کنونی و در راس آن آیت الله خامنه ای، ارزشی برای رای آن ها قائل نیست و پیشاپیش صحنه را چنان چیده است که نتایج مطلوب خود را از صندوق های رای بیرون بیاورد. آن ها هنوز فراموش نکرده اند که چگونه و توسط چه کسانی رای آن ها به غارت رفت؛ به چشم خود دیده اند که به جای شمارش آراء، چگونه نتیجه دلخواه حکومت کودتا را اعلام کردند؛ و آقای خامنه ای نتیجه وارونه انتخابات را حتی قبل از اتمام تشریفات قانونی تایید کرد.

در طول دوسال گذشته، همه کسانی که مزاحم تکوین استبداد فردی آیت الله خامنه ای محسوب می شدند، به تدریج با قهر و خشونت حذف و یا در خانه هایشان حبس شده اند. کودتاگران حاکم با بستن فضای تنفس جامعه، به تشدید تنش در خارج و بر بستر تهدیدات نظامی و تحریم های بین المللی مشغول اند و در صددند که احساسات میهنی مردم را بر انگیخته و از این طریق آن ها را به شرکت در انتخابات ترغیب نمایند. هم چنین تمام توان خود را به کار گرفته اند که چون گذشته با سوء استفاده از باورهای مذهبی مردم، شرکت در نمایش انتخاباتی مجلس نهم را عین تکلیف شرعی و میهنی جلوه دهند. آن ها می خواهند با سوء استفاده از مخالفت مردم با تحریم اقتصادی و حمله نظامی یکبار دیگر به استبداد مشروعیت ببخشند.

شرکت در انتخابات فرمایشی مجلس نهم صحه گذاشتن بر استبداد سیاسی حاکم بر جامعه و رای به ادامۀ وضعیت کنونی در عرصۀ سیاست خارجی و گردن نهادن به استبدادی است که حق انتخاب آزادانه شهروندان کشور را به رسمیت نمی شناسد؛ هر نوع مخالفتی را با زندان و شکنجه و سرکوب پاسخ می دهد؛ اقتصاد کشور را به دست مشتی دزد و چپاولگر سپرده است؛ عامل اصلی بیکاری و بی آیندگی فرزندان مردم است؛ در صحنه بین المللی کشور را در معرض انواع تهدید ها و تحریم های همه جانبه و فلج کنندۀ اقتصادی قرار داده است؛ به جای حل بحران اتمی از طریق مذاکره و همکاری با نهادهای بین المللی، هم چنان بر تنش در مناسبات خارجی می افزاید؛ به جای حضور فعال در مجامع بین المللی و ایجاد رابطۀ متقابل با همۀ کشور ها بر اساس احترام به حقوق یکدیگر، به چالش با آن ها برخاسته و کشور را در معرض تحریم، تهدید و جنگ قرار می دهد.

اگر خواهان بر چیدن بساط سرکوب، پایان دادن به تحریم ها و تشدید بحران اقتصادی، حل مشکل بیکاری و تضمین آینده نسل جوان کشور هستیم، اگر خواهان ایجاد تغییرات جدی در سیاست خارجی کشور، تنش زدایی از آن و تقویت روحیه تعامل با جامعه جهانی و حفظ منافع ملی و نیز پایان دادن به تهدیدات نظامی علیه  کشور و زندگی در صلح و آرامش هستیم، باید با عدم شرکت در انتخابات پیش رو، اراده خود را به تغییر در سیاست های داخلی و خارجی کشور به حکومت جمهوری اسلامی نشان دهیم. خواستار آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات، آزادی احزاب و برگزاری انتخابات آزاد در کشور و حفظ منافع ملی در مجامع بین المللی و تعامل مثبت با همه دولت ها بر اساس احترام متقابل باشیم.

عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم، فرصت مساعد دیگری برای نشان دادن ارادۀ جمعی شهروندان کشور بعد از برآمد قدرتمند جنبش سبز و چالش آن با حکومت بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ است. با تحريم گستردۀ انتخابات، بار دیگر قدرت عمل جامعۀ مدنی کشورمان و همبستگی ملی را در مقابل قدرت مستبدان حاکم به نمايش بگذاريم.

اتحاد جمهوریخواهان ایران همراه با نیروهای آزادیخواه کشور، هم میهنان آگاه را به خالی گذاشتن حوزه های رای گیری و عدم شرکت در نمایش انتخاباتی مستبدین حاکم فرامی خواند. برای تامین آزادی و صلح، برای تامین شرائط یک انتخابات آزاد به انتخابات فرمایشی حکومت نه بگوییم. روز ۱۲ اسفند در خانه ها بمانیم و تلاش حکومت برای مشروعیت بخشیدن به استبداد سیاسی در داخل و ادامه تنش در عرصه بین المللی را نقش بر آب کنیم.

هیات سیاسی اجرائی

اتحاد جمهوریخواهان ایران

Print Friendly, PDF & Email